Friday 14 February 2014

PENGUMUMAN PENTING: Alamat Blog akan DItukar

Bagi followers yang masih mengikuti perkembangan blog saya, insyaAllah alamat alsyrainbow.blogspot.com akan ditukar ke alamat baru iaitu http://alwanassyabab.blogspot.com/ secara mutlak pada 16hb Februari 2014 (Ahad), 11.59 malam. Harap dapat ambil perhatian dengan baik dalam tempoh sebelum alamat blog ini ditukar insyaAllah.

Harap maklum.


Sedikit Perkongsian daripada Bacaan

Penulis buku Al-Farj Ba'da Say-Syiddah menyebutkan bahawa salah seorang Hukama' diuji dengan suatu musibah. Maka datanglah teman-temannya mengucapkan keprihatinan mereka terhadap musibah yang menimpanya. Hukama' itu pun berkata: "Aku tahu ada satu ubat yang terbuat dari enam formula yang berbeza." Teman-temannya pun bertanya: "Apa dia?" Jawabnya:

1. Percaya sepenuhnya kepada Allah.
2. Kesedaranku bahawa semua yang telah Allah takdirkan akan terjadi.
3. Sabar adalah senjata terbaik yang mesti dipergunakan oleh orang yang mendapat ujian.
4. Jika saya tidak bersikap sabar, lalu apa lagi yang boleh saya lakukan?! Dan kesedihan tidak akan boleh membantuku.
5. Mungkin saja saya akan berada dalam keadaan yang lebih buruk daripada keadaan saya sekarang ini.
6. Dari semasa ke semasa, jalan keluar akan terus terbuka.

Sumber:
Dr Aidh bin Abdullah al-Qarni, La Tahzan.
Topik: Mengapa Harus Bersedih Jika Anda Memiliki Enam Formula?

No comments :

Post a Comment